Selecteer een pagina

Projecten

Van klein tot groot. Van strategisch tot creatief uitvoerend. Van boer tot supermarkt. Projecten die bijdragen aan een duurzame toekomst van brood en banket.

Toffe taarten

Toffe Taarten

Kant en klare basistaarten voor bakkers. Toffe Taarten maakt handjes vrij zodat bakkers bezig kunnen zijn met de looks. Het merk start met 4 laags stapeltaarten: gebakken, gevuld en afgesmeerd met in de basis goede ingrediënten. Meer info: www.toffetaarten.com

Incubaker deed concepting, branding en gaf input voor productontwikkeling.

Klant: Het Bankethuis

Het Graanschap

Een initiatief van boeren, bakkers en een molenaar met een ultra korte graanketen in eigen beheer. Het Graanschap maakt meel van lokaal, duurzaam geteeld graan voor bakkerijen. Met een positieve impact op ons leefklimaat en een goede boterham voor alle ketenspelers. Meer info: www.hetgraanschap.nl

Incubaker is initiatiefnemer en doet strategievorming, marketing en projectbegeleiding.

Klant: Het Graanschap

Toffe taarten

Innovatie
platform

Hoe stimuleer je branchebreed duurzame innovatie? Door een podium te geven aan koplopers en deze in contact te brengen met sectorgenoten was het antwoord. In de vorm van een website met toegankelijke minidocu’s die de branche verbindt. Eén van de koplopers wint de Innovatiestoel 2023. Info: www.kopbovenhetgraanveld.nl

Incubaker heeft concepting en creatieve aansturing gedaan.

Klant: Nederlands bakkerij centrum

Appelschillen
show

Jaarlijks worden er miljoenen appeltaarten geproduceerd. De appelschillen worden niet geconsumeerd maar omgezet in biogas. Incubaker ontwikkelt samen met Ilvo, een appelboer en een industriële banketbakkerij halffabrikaten die als nieuw ingrediënt gebruikt kunnen worden in brood en banket. Met Europese steun vanuit Food from Food onderzoeken we procestechnologieën en toepassingen. Klik hier voor meer info.

Eigen werk

Expansie bakkerij

Hoe kunnen bakkerijformule en retailformule als Marqt of Ekoplaza elkaar versterken? Hiervoor zijn we gestart met een concurrentieonderzoek en hebben we gekeken naar  ontwikkelingen in de markt. Kijkend naar het winkelpubliek en de ambitie van de winkelformules en de bakkerij, zijn we gekomen tot een visie en invulling van een nieuw broodschap.

Incubaker deed onderzoek, concepting en presentatie

Klant: Bbrood

Vers ingevroren

Supermarkten houden aan het eind van de dag veel brood over. Als er dan vers ingevroren brood is, kunnen winkels zuiniger inkopen en heeft de klant een goed alternatief. Dit brood wordt direct na het bakken in de bakkerij diep ingevroren en blijft verser na ontdooien. Een remedie tegen voedselverspilling.

Incubaker heeft het communicatieconcept ontwikkeld en uitgerold in een supermarkt.

Klant: Bake Five

Gebak retail België

Een landelijke supermarktformule breidt uit naar België en dat vraagt om een aanbod van gebak dat aansluit bij de Belgische consument. Een concept bestaande uit drie nieuwe segmenten met elk zijn voordeel voor die Belgische consument. Van klassiekers tot luxe gebak.

Incubaker deed concepting, vertaalde dit naar een briefing voor productontwikkeling, coördineerde het ontwikkeltraject en verzorgde de presentatie.

Klant: Bacu 

Visie broodschap

De droom van een bakkerij en een supermarkt: een broodafdeling die meer biedt voor een consument dan die van een supermarkt gewend is. Dat vraagt om een verrassend assortiment, maar ook om een andere productiefaciliteit en een ander logistiek model. Kortom een nieuwe bedrijfsstrategie voor zowel bakkerij als supermarkt.  

Incubaker werkte mee aan de strategie en bracht de droom visueel tot leven.

Klant: Bake Five

Leerdag graanketen

Een dag de klant van een bakkerij onderdompelen in de wereld achter brood. Door de keten langs te zien in een tour door Nederland. Doel: de speler aan het eind van de keten meer kennis geven over wat hij inkoopt bij een bakkerij en laten zien welke kansen er zijn in de keten voor het eindproduct brood.

Incubaker heeft het programma ontwikkeld en georganiseerd en een deels de inhoud geleverd.

Klant: Bake Five

De kunst van brood

Een tentoonstelling waar negen kunstenaars in opdracht werk maakten om hun visie op brood te verbeelden. Een publiek vierdaags event in Amsterdam voor iedereen. Organisaties uit de branche hebben er bijeenkomsten georganiseerd om op hun eigen manier aandacht te vragen voor brood. Een ludieke imagoboost voor brood.

Incubaker dacht mee met het concept en had een rol in de selectie, de organisatie en eventmarketing.

Klant: Amarant bakkers

Upgrade bakkerij

De volgende generatie in de familie Stevers -met bakkerswinkels in Noord-Holland- wil zijn formule verjongen. In Avenhorn opent de ondernemer een eerste winkel nieuwe stijl met een geheel nieuw 3-plus-1-concept en een eigentijdse uitstraling.

Incubaker heeft het winkelconcept ontwikkeld inclusief inrichting en  marketingcommunicatie uitingen.

Klant: Bakkerij Stevers

A-merk taart

Een nieuwe taartlijn voor A-merken als La Place en Mona. Incubaker bracht hiervoor de markt in kaart, begeleidde creatieve sessies met de producerende bakkerij en haar afnemer en kwam met productconcepten in samenwerking met productontwikkeling. Met als doel onderscheidend vermogen van het supermarktschap, categorie- of lijnextensie voor het merk en meerwaarde voor de consument.

Klant: Bacu

Banketbakkerij 2.0

Bakkerij Bacu zet een grootse banketbakkerij neer die wordt voorzien  van geavanceerde productiefaciliteiten. Daarmee kunnen zij op grote schaal ambachtelijke en kwalitatief hoogwaardige producten maken. De vraag aan Incubaker was om een pakkende promofilm te maken waarin de ambitie van Bacu goed naar voren komt. Met als doel stakeholders enthousiast te krijgen voor deze  toekomstige bakkerij.

Klant: Bacu

Serveerdoos stol

Een stol die je cadeau wilt geven. Deze stoldoos met cadeau-uitstraling is multi-purpose. Na het opliften van de transparante deksel, ontvouwt de doos zich als een plateau waar de stol op gesneden en uitgeserveerd kan worden. Zo wordt samen genieten nog leuker en makkelijker. Voor Kerst en Pasen en desgewenst met een eigen ontwerp op de doos en of banderol.

Ontwerp door: Bart Jansen

Eigen werk

Bakkerij op wielen

Realiseer een mobiele bakkerij die ingezet kan worden voor  activiteiten om brood en banket te promoten. Hiervoor hebben we een Amerikaanse woonwagen met uitschuifbare wanden van Circus Renz volledig omgebouwd, gestript en ingericht met een volledig ingerichte keuken inclusief bakkerijoven, koel- en vriesruimtes en een mediasysteem.

Incubaker was verantwoordelijk voor het concept en de uitvoering. 

Klant: Bake Five